کاتالوگ شیر کشویی

یکی از انواع شیر که معمولا در مسیر انتقال سیالات مورد استفاده قرار می‌گیرند، شیر کشویی است. از این شیر معمولا در موقعیت‌هایی که بخواهند مسیر به صورت کامل باز و یا بسته باشد استفاده می‌کنند. شیر کشویی ویژگی‌ها و مزایا و معایب مخصوص به خود را داشته که حتما باید پیش از استفاده از آن‌ها آگاهی کافی داشته باشید.

با در نظر گرفتن اطلاعات موجود در کاتالوگ شیر کشویی، می‌توانید استفاده بهینه و بهتری از این محصول داشته باشید. در این مقاله از آوان ولو می‌خواهیم شما را با کاتالوگ شیر کشویی و نحوه استفاده از آن آشنا کنیم.

کاتالوگ شیر کشویی

اطلاعات موجود در کاتالوگ شیر کشویی

شیرهای کشویی یا گیت ولوها در انواع مختلفی به بازار ارائه می‌شوند که معمولا کاتالوگ آنها هم با یکدیگر تفاوت دارد. به همین دلیل شما باید دقیقا کاتالوگ شیر دروازه ای یا کشویی را مطالعه کنید تا بتوانید اطلاعات کامل درباره این مدل از شیرها را به دست بیاورید. مهمترین اطلاعاتی که در کاتالوگ به شما داده می‌شوند، عبارتند از:

اطلاعات موجود در کاتالوگ شیر کشویی

  • نوع شیر کشویی که به دو دسته زبانه لاستیکی و زبانه فلزی تقسیم می‌شود.
  • نوع دیسک که به صورت بازشونده از وسط یا کنار تقسیم می‌شود.
  • اطلاعاتی درباره جنس بدنه، دیسک و دیگر قسمت‌های شیر
  • تصاویر مربوط به ابعاد و تعیین اجزای مختلف شیر کشویی
  • نحوه اتصال کلاهک به بدنه و راهنمایی برای اتصال شیر به خطوط پایپینگ
  • انواع کاربردهای شیر کشویی در صنایع مختلف
  • توضیحاتی در رابطه با برند سازنده شیر کشویی و انواع محصولات آن

آموزش راه اندازی و نصب شیر کشویی در کاتالوگ

یکی دیگر از موضوعاتی که در کاتالوگ شیر کشویی وجود داشته و مورد بررسی قرار می‌گیرد، نحوه راه اندازی و نصب این قطعات است. در حالت استاندارد برای این مدل شیرهای کشویی، محور عمودی و راست بوده که عملگر آن در قسمت بالا قرار گرفته است.

آموزش راه اندازی و نصب شیر کشویی در کاتالوگ

این مدل قرارگیری بخش‌ها باعث شده تا بسیاری از فشارها و تاثیرات در زمان استفاده از قطعه، به میزان قابل توجهی کمتر شود. شیر کشویی در سر فلکه به صورت ساعتگرد چرخانده شده و بسته می‌شود. توصیه می‌کنیم تمام مراحل دستورالعمل نصب قطعه را به درستی پشت سر بگذارید تا شیر نصب شده عملکرد مناسبی داشته باشد.

مهمترین هشدارهایی که در کاتالوگ شیر کشویی برای نصب آنها بیان می‌شوند، عبارتند از:

  • شیرهای کشویی با هدف کنترل و تنظیم سیالات ساخته نشده‌اند؛ از این رو استفاده طولانی مدت از این قطعات در حالت نیمه باز، می‌تواند باعث آسیب رسیدن به قطعه شود.
  • از شیرهای کشویی یا دروازه ای در محیط‌هایی که رسوب پذیری داشته و یا احتمال پوسته شدن در آن‌ها زیاد است، نباید استفاده کرد.
  • برای سیالاتی که دارای ناخالصی هستند نباید از گیت ولو استفاده کرد.
  • از شیر کشویی با گوه صلب، همواره در محیط‌هایی که در معرض انجماد قرار دارند استفاده شود.
  • در صورتی که محیط مورد نظر به دلیل وجود گرادیان دما، باعث تغییر فاز فیزیکی سیال شود، باید شیر کشویی همراه با یک وسیله حمایتی استفاده شده تا کمترین میزان آسیب را به دنبال داشته باشد.

نکات مهم استفاده از کاتالوگ شیر های کشویی

برای اینکه بتوانید از کاتالوگ گیت ولو یا شیر کشویی به درستی استفاده کنید، باید حتما این کاتالوگ را از تولیدکننده محصول بگیرید که با ویژگی‌های شیر خریداری شده کاملا تطابق داشته باشد. علاوه بر این، شما باید برای اطلاع از نحوه نصب یا ویژگی‌های شیر به طور مستقیم به کاتالوگ مراجعه کنید تا در زمان استفاده از محصول دچار مشکل نشوید. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت انواع گیت ولو و دریافت کاتالوگ این محصولات با ما تماس بگیرید.

سخن پایانی

شیر کشویی یکی از مدل‌های شیرآلات کاربردی برای انتقال سیالات بوده که برای قطع و وصل جریان سیال مورد استفاده قرار می‌گیرد. مطالعه کاتالوگ شیر کشویی یا گیت ولو برای استفاده بهتر از این شیر به شما کمک خواهد کرد. در بخش‌های قبلی به معرفی مهمترین نکات مطرح شده در کاتالوگ پرداخته و نحوه استفاده از آن را بیان کردیم.

کاتالوگ شیر کشویی را باید از چه کسی دریافت کرد؟

بهترین حالت این است که کاتالوگ گیت ولو را به صورت مستقیم از تولیدکننده دریافت کنید؛ اما امکان گرفتن این کاتالوگ از نمایندگی‌های رسمی هم وجود دارد.

آیا کاتالوگ شیر کشویی به زبان فارسی است؟

بله. در صورتی که شما محصولات آوان ولو را خریداری کنید، می‌توانید کاتالوگ شیرهای کشویی را به زبان فارسی دریافت نمایید.

آیا قیمت شیر کشویی در کاتالوگ آن نوشته شده است؟

خیر. زیرا قیمت شیر کشویی بر اساس شرایط بازار متغیر است و در کاتالوگ نوشته نمی‌شود.

4.5/5 - (2 امتیاز)
جدیدترین مقالات آوان ولو
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *