۶ روش برای افزایش طول عمر شیر آلات صنعتی

یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها و تجهیزات در انواع محیط‌های صنعتی و کارخانه‌های مختلف، شیرآلات صنعتی هستند. از این شیرآلات برای جابه‌جایی و انتقال سیالات مختلف با فشار و ویسکوزیته متناسب استفاده می‌شود. فعالیت این شیرآلات و تماس مداوم آن‌ها با فشارها یا شرایط شیمیایی مختلف، در طولانی مدت فرسایش این محصولات را به دنبال خواهد داشت. برای جلوگیری از بروز این حالت و به وجود آمدن هزینه‌های آتی، لازم است تا درباره افزایش طول عمر شیرآلات صنعتی اطلاعات خود را ارتقا دهید. ادامه با آوان ولو همراه باشید تا توضیحات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

6 روش برای افزایش طول عمر شیرآلات صنعتی

1- شناخت اصولی انواع شیر آلات

اولین روشی که برای افزایش طول عمر شیرهای صنعتی موثر بوده، درک و شناخت کامل از انواع محصولات است. در این حالت شما می‌توانید در شرایط مطلوب و مناسبی از شیرهای صنعتی استفاده کنید. برای مثال می‌دانید که شیر پروانه ای برای کنترل فشار مناسب است؛ اما گیت ولو برای این منظور، کارایی ندارد. در نتیجه توصیه می‌کنیم به برچسب اطلاعات درج شده بر روی هر شیر توجه داشته باشید و در زمان استفاده آن‌ها را در نظر بگیرید.

همچنین بخوانید: قیمت انواع گیت ولو

۲- داشتن اطلاعات فنی از شیر آلات صنعتی

شما صرفا از طریق مطالعه برخی از اطلاعات فنی و در نظر داشتن مشخصه‌های شیر، نمی‌توانید محصول درستی انتخاب کنید. برای یک انتخاب اصولی لازم است تا نکات مختلفی را در نظر داشته باشید تا شیرآلات نهایی بالاترین سازگاری را با عبور سیال داشته باشند. باید موارد زیر را در نظر گرفته و سپس انتخاب نهایی را انجام دهید.

داشتن اطلاعات فنی از روشهای افزایش عمر شیرالات صنعتی

  • محدوده دمایی سیال
  • طبیعت سیال در زمان انتقال
  • تلورانس فشار جابه‌جایی سیال
  • وضعیت باز یا بسته بودن شیر در زمان کار

با انتخاب شیرآلات مناسب و اصولی، می‌توانید از فرسایش محصول به میزان قابل توجهی جلوگیری کرده و در نهایت اقدام به افزایش طول عمر شیرآلات صنعتی کنید. شما می‌توانید راهنمای خرید شیر پروانه ای را در مجله ما مطالعه کنید.

۳- مراقبت قبل از نصب برای افزایش طول عمر شیر آلات صنعتی

برخی از خرابی‌ها و مشکلات شیرآلات صنعتی قبل از نصب این تجهیزات به وجود آمده‌اند. بنابراین در مسیر جابه‌جایی و حمل و نقل شیرآلات، شما باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید. این خرابی‌ها تا قبل از نصب و ورود سیال اصلا خود را نشان نخواهند داد؛ در نتیجه تا زمان نصب شما نمی‌توانید متوجه آن‌ها شوید. بر این اساس لازم است تا انبارداری و نگهداری از این تجهیزات به صورت کاملا اصولی در فضای خشک، دور از نور مستقیم خورشید و انواع محرک‌های شیمیایی و فیزیکی انجام شود.

۴- نصب صحیح شیر آلات صنعتی

یکی دیگر از اقداماتی که در راستای افزایش طول عمر شیرآلات صنعتی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، نصب اصولی این دسته از تجهیزات است. ممکن است عدم آگاهی و رعایت نکردن پارامترهای فنی مورد نیاز، خسارت‌های سنگین و زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد. تمام شیرآلات صنعتی از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین گزینه‌ها، باید بر اساس الگوی مخصوصشان نصب و راه‌اندازی شوند. هرگونه کوتاهی و به وجود آوردن اختلال، می‌تواند خرابی‌هایی را به دنبال داشته باشد. همواره در نظر داشته باشید که اتصال و نصب اصولی این قطعات، می‌تواند افزایش طول عمر شیرآلات صنعتی را برای شما به دنبال داشته باشد.

نصب صحیح از روشهای افزایش عمر شیرالات صنعتی

به صورت کلی هر شیر صنعتی با کاربردهای مختلف، بخش‌های فنی و مکانیکی زیادی را شامل شده که هر کدام از آن‌ها تحت یک مکانیزم اصولی و دقیق کار می‌کنند. بر این اساس شما باید از مکانیزم فعالیت تمام این بخش‌ها آگاهی داشته باشید. رعایت این نکات در زمان نصب شیرآلات صنعتی را می‌توانیم یکی از مهم‌ترین و موثرترین گزینه‌ها در افزایش طول عمر این محصولات بدانیم.

۵- نظافت سطح شیر آلات

اگر به دنبال روشی هستید که بتوانید طول عمر شیرآلات را به میزان قابل توجهی افزایش دهید، توصیه می‌کنیم نظافت سطح پوسته این محصولات را در بازه‌های منظم به بهترین نحو ممکن انجام دهید. به صورت کلی فضاهای صنعتی و محیط‌های کاری معمولا آلودگی‌های زیادی دارند. وجود این آلودگی‌ها در طولانی مدت می‌تواند باعث وارد شدن آسیب به ساختار فیزیکی و مکانیکی این محصولات شود. در صورتی که نظافت تجهیزات در زمان مشخص انجام نشود، حجم سنگینی از آلودگی جمع خواهد شد که می‌تواند عملکرد سیستم‌های حساس را تا حد زیادی مختل کند.

از آنجایی که شیرآلات صنعتی در دسته تجهیزات حساس قرار می‌گیرند، تجمع آلودگی بر روی آن‌ها می‌تواند روی عملکردشان اثر گذاشته و در طولانی مدت خسارت‌های زیادی را بر آن‌ها وارد کند. برای افزایش طول عمر شیرآلات صنعتی، توصیه می‌کنیم همواره آن‌ها را پاکیزه نگهداری کنید.

۶- تعمیر به موقع شیر آلات

شیرآلات صنعتی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند؛ هرگونه اختلال در این بخش‌ها می‌تواند روی عملکرد کل سیستم اثر بگذارد. همچنین این قطعات با فعالیت طولانی و دراز مدت ممکن است دچار خرابی و فرسودگی شوند. از این رو توصیه می‌کنیم برای افزایش طول عمر شیرآلات صنعتی حتما آن‌ها را بازرسی کرده و اقدام به تعمیر به‌موقع بکنید.

تعمیر به موقع از روشهای افزایش عمر شیرالات صنعتی

تمام قطعات معیوب و آسیب‌دیده بلافاصله باید تعمیر شوند تا از پیشروی آسیب‌های موجود به صورت کامل جلوگیری شود. روانکاری و روغن کاری نیز از دیگر اقداماتی هستند که باید انجام شود تا قطعات مختلف بتوانند وظایف خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

سخن پایانی

شیرآلات صنعتی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند و به دلیل در تماس بودن با سیالات گوناگون، احتمال خرابی آن‌ها همواره وجود دارد. در بخش‌های قبلی به معرفی چند نمونه از بهترین راهکارها برای افزایش طول عمر شیرآلات صنعتی پرداختیم که شما در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. آوان ولو در زمینه تولید و فروش انواع شیرآلات صنعتی فعالیت دارد و این محصولات را با بهترین قیمت به بازار ارائه می‌دهد.

از میان روکش‌های شیرآلات صنعتی طول عمر کدام بیشتر است؟

معمولا برای روکش کردن این تجهیزات از متریال مختلفی از جمله نیکل، استیل، برنج، اپوکسی و ... استفاده می‌شود که از این میان، شیرهای استیل و برنجی طول عمر بیشتری دارند.

تعمیرات شیرآلات صنعتی شامل چه اقداماتی می‌شود؟

تعمیرات شیرآلات کاربردی در محیط‌های صنعتی اقدامات مختلفی را در برمی‌گیرد که از میان آن‌ها می‌توانیم به مواردی از جمله روغن کاری قطعات، تعویض قطعات خراب شده، گریس کاری بخش‌های روان و ... اشاره کنیم.

4.5/5 - (2 امتیاز)
جدیدترین مقالات آوان ولو
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *