۴ نکته مهم در هنگام خرید شیر پروانه ای

تنوع زیاد شیرهای پروانه ای با کاربردهای گوناگون سبب شده تا خرید یک باتر فلای ولو امری مهم و سخت به نظر بیاید. زیرا ساختار این شیرها به طور مستقیم بر روی ویژگی‌هایی مانند فشار کاری، دمای سازگار، سیال موردنظر و محل نصب تاثیر دارد. به همین دلیل در ادامه این مقاله از آوان ولو با معرفی نکات مهم در خرید شیر پروانه ای، کار انتخاب این محصولات را برایتان راحت‌تر خواهیم کرد.

بررسی نکات مهم هنگام خرید شیر پروانه ای

شیر پروانه ای چیست؟

شیر پروانه ای یا باترفلای ولو یکی از شیر‌های صنعتی بوده که برای کنترل جریان هر نوع مایع یا گاز که از لوله عبور می‌کنند، طراحی شده است. تنظیم جریان در شیر پروانه ای با استفاده از یک دیسک دایره‌ای شکل که برای ایجاد فاصله یا بسته شدن سطح لوله داخلی چرخانده می‌شود، انجام خواهد شد.

هنگامی که دیسک به صورت عمود بر دریچه داخلی لوله چرخانده می‌شود، مسیر عبور را بسته و جریان را به طور کامل متوقف می‌کند. در مقابل وقتی که موازی لوله چرخانده می‌شود، انسداد برداشته شده و سیال می‌تواند در لوله عبور کند. این شیرهای صنعتی انواع مختلفی مثل شیرهای پروانه ای ویفری، فلنج دار، لاگ و غیره دارند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت انواع باترفلای ولو بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

نکات مهم هنگام خرید شیر پروانه ای

برای اینکه بتوانید از میان گزینه‌های موجود، بهترین مورد را انتخاب کنید، باید نکات زیر را در خرید باترفلای ولو در نظر داشته باشید:

۱- جنس شیرهای پروانه ای

مواد مصرفی در ساخت یک شیر پروانه ای، قابلیت‌ها و طول عمر آن را تعیین می‌کنند. شیرهایی که برای کاربردهای جریان سنگین، فشار بالا و استفاده طولانی‌مدت طراحی شده‌اند، معمولاً از فلز ریخته‌گری یا تقویت شده ساخته می‌شوند. انواع دیگری‌ که برای کارهای سبک‌تر یا استفاده کوتاه‌مدت طراحی شده‌اند، از موادی مانند آلیاژ سبک آهن، آلومینیوم یا پلاستیک PVC تولید می‌شوند. بنابراین در زمان خرید، باید به جنس و گرید شیر پروانه ای دقت کنید تا متوجه شوید که با شرایط کاری موردنظر شما همخوانی دارد یا خیر؟

جنس شیر پروانه ای یکی از نکات مهم هنگام خرید

۲- قیمت شیر پروانه ای

یکی دیگر از نکات مهم در خرتیک PVC تولید می‌شوند. بنابراین در زمان خرید، باید به جنس و گرید شیر پروانه ای دقت کنید تا متوجه شوید که با شرایط کاری موردنظر شما همخوانی دارد یا خیر؟

ید شیر پروانه ای این است که محصول انتخابی شما در کنار کیفیت بالا از قیمت مناسبی هم برخوردار باشد. به غیراز مدل شیر پروانه ای، فاکتورهای دیگری هم وجود دارند که ممکن است بر روی قیمت این تجهیزات تأثیر بگذارند. یکی از مهم‌ترین این عوامل می‌تواند برند سازنده شیرهای پروانه ای باشد. در بازار برندهای مختلف داخلی و خارجی وجود دارند که این محصولات را تولید کرده و هر کدام قیمت موردنظر خود را بر روی آن‌ها می‌گذارند. همچنین اندازه و نوع اکچویتور هم ممکن است در تعیین هزینه‌های نهایی باترفلای ولوها نقش داشته باشند. برای مثال قیمت باترفلای ولو برقی در مقایسه با نمونه‌های دستی و گیربکسی بالاتر است.

۳- اصل بودن شیر پروانه ای

اگر به دنبال خرید یک شیر پروانه ای باکیفیت هستید، باید از اصل بودن آن مطمئن شوید. البته هیچ‌کس، حتی افراد باتجربه در این زمینه نیز نمی‌توانند با چشم ثابت کنند که یک شیر پروانه ای اصل است یا نه؟ با این حال خرید از تولیدکننده یا واردکننده معتبر، یک نکته اصلی است؛ برای اطمینان از این موضوع، باید حتما از فروشنده گواهینامه محصول و برگه تست اصالت آن را بخواهید. در بعضی موارد دیده شده که بر روی جنس‌های تقلبی ساخت داخل، برچسب محصولات خارجی چسبانده می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود که برای اطمینان بیشتر تأییدیه کد شیر پروانه ای را از کارخانه تولیدی بگیرید.

اصل بودن شیر پروانه ای یکی از نکات مهم هنگام خرید

۴- بررسی ظرفیت فشار شیر

در صنایع معمولاً به منظور تنظیم یا جداسازی جریان هوا، آب، گاز یا هر سیال دیگری از باترفلای ولو استفاده می‌شود؛ بنابراین باید در زمان خرید، محدوده فشاری که شیر پروانه ای قادر به تحمل آن است، بررسی کنید. چراکه مایعات پرفشار می‌توانند به لوله آسیب برسانند و ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که در مدت‌زمان کوتاهی محصول شما هم از کار بیفتد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی نکات مهم در خرید شیر پروانه ای پرداختیم و گفتیم که چطور می‌توان بهترین گزینه را از میان محصولات موجود انتخاب کرد؟ شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت انواع شیر پروانه ای یا دریافت مشاوره خرید در این زمینه، با ما در آوان ولو تماس بگیرید.

فشار کاری شیر پروانه ای چگونه تعیین می‌شود؟

فشار کاری بیشتر شیرهای پروانه ای برابر PN10 و PN16 یا PN25 است؛ اما در برخی موارد، سازندگان به صورت سفارشی این شیرها را تولید می‌کنند.

مشکل شیرهای پروانه ای چیست؟

شایع‌ترین مشکل یک شیر پروانه ای خرابی آن به خاطر الاستومر لاستیکی داخل شیر است. این قطعه می‌تواند پاره، ساییده و یا سوراخ شود و یا پس از استفاده مداوم از بین برود. بنابراین در زمان خرید شیر پروانه ای، باید به جنس سیت دقت زیادی بکنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
جدیدترین مقالات آوان ولو
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *