۸ کاربرد شیر پروانه ای دبل آفست

شیرهای پروانه ای دوگانه یا دبل آفست را می‌توان از جمله شیرهای صنعتی دانست که زیاد در صنایع و فرایندهای شیمیایی مختلف به کار برده می‌شوند. آن‌ها با ساختاری ساده، سبک و جمع و جور در کنار قیمت مقرون به صرفه خود مزیت‌های زیادی را ارائه می‌دهند؛ به همین خاطر برای زمان‌هایی که در فشار متوسط نیاز به بسته شدن محکم و عملکرد آب‌بندی خوب شیر است، بسیار مناسب‌اند. اما آیا در جریان جزئیات این کاربردها و صنایعی که در آن‌ها استفاده می‌شوند هستید؟ اگر دوست دارید بیشتر درباره کاربرد شیر پروانه ای دبل آفست بدانید این مقاله از آوان ولو را تا انتها دنبال کنید.

8 کاربرد شیر پروانه ای دبل آفست

آشنایی با شیر پروانه ای دبل آفست

شیر پروانه ای دبل آفست نوعی شیر دیسکی دوار است که وظیفه کنترل جریان را بر عهده دارد و از آن برای کنترل فشار و جریان مایع یا گاز استفاده می‌شود. در واقع این شیر با بدنه استوانه‌ای طراحی شده و شامل دو دیسک می‌شود که از طریق یک آفست به یک ساقه متصل شده‌اند. این ساختار باعث شده تا شیر با یک چرخش ساقه به‌سرعت باز و بسته شود؛ در نتیجه کارایی آن بسیار بیشتر از شیرهای پروانه ای استاندارد دیگر است. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت شیر پروانه ای دبل آفست بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

نحوه عملکرد شیر پروانه ای دبل آفست

دو دیسک میزان جریان عبوری از باترفلای ولو دبل آفست را تنظیم می‌کنند؛ بنابراین فشار و سرعت جریان کنترل خواهد شد.

نحوه عملکرد شیر پروانه ای دبل آفست

علاوه بر همه این‌ها شیر پروانه ای دبل آفست مزایای متعدد دیگری مثل ماندگاری بالا، هزینه کم، استحکام زیاد، مقاومت در برابر خوردگی و حداقل نیاز به نگهداری را نسبت به دیگر شیرهای صنعتی دارد که همین آن را به یک گزینه مناسب برای صنایع گوناگون تبدیل می‌کند.

چند کاربرد شیر پروانه ای دبل آفست

باترفلای ولو دبل آفست می‌تواند در فشار و دمای شدید دوام آورده و برای جابه‌جایی گاز، روغن، بخار و آب مورد استفاده قرار بگیرد. طراحی این مدل شیرهای صنعتی به‌گونه‌ای است که می‌تواند امکان قطع کامل یا کنترل قابل اطمینان جریان سیال را فراهم کند. این محصولات کنترلی عالی بر فشار و سرعت سیالات را فراهم می‌کنند و همین آن‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی که به دنبال تجهیزات قابل‌کنترل به همراه ایمنی و کارایی بالا برای سیستم خود می‌گردند، تبدیل می‌کند.

در زیر برخی از رایج‌ترین کاربردها و صنایعی که از این نوع شیرهای پروانه ای استفاده می‌کنند آورده شده است.

۱- سیستم‌های تهویه مطبوع یا HVAC

کاربرد باترفلای ولو دبل آفست در سیستم‌های تهویه مطبوع

دیگر کاربرد شیر پروانه ای دبل آفست در سیستم‌های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع است. در واقع آن‌ها می‌توانند با تنظیم جریان آب یا هوا در سیستم، به نوعی دما و جریان هوای بهینه را حفظ کنند. به این ترتیب از هدر رفتن انرژی هم تا حد زیادی جلوگیری خواهند کرد.

۲- کاربرد باترفلای ولو دبل آفست در تصفیه آب و فاضلاب

شیرهای پروانه ای دبل به شکلی گسترده در تصفیه‌خانه‌ها و تاسیسات تصفیه آب و فاضلاب استفاده می‌شوند. آنها می‌توانند جریان آب، مواد شیمیایی و سایر مایعات مورد استفاده در فرایندهای تصفیه را به راحتی کنترل کرده و از نشتی جلوگیری کنند.

۳- نیروگاه‌های تولید برق

کاربرد باترفلای ولو دبل آفست در نیروگاه های برق

نیروگاه‌ها، از جمله تاسیسات انرژی حرارتی، هسته‌ای و انرژی‌های تجدیدپذیر، اغلب از شیرهای پروانه ای دبل آفست استفاده می‌کنند. در حقیقت این شیرها با کنترل جریان بخار، تراکم، آب خنک کننده و سایر سیالات در فرایندهای تولید برق نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

۴- صنایع نفت و گاز

شیرهای پروانه ای دبل آفست به طور منظم در بخش نفت و گاز برای کاربردهای مختلف مانند خطوط لوله، پالایشگاه‌ها، سکوهای دریایی و تاسیسات ذخیره سازی استفاده می‌شوند. آنها می‌توانند به خوبی در مدیریت چندین سیال از جمله نفت خام، گاز طبیعی و فرآورده‌های نفتی عمل کنند.

۵- صنایع غذایی و آشامیدنی

کاربرد باترفلای ولو دبل آفست در صنایع غذایی و آشامیدنی

شیرهای پروانه ای دبل آفست در بخش مواد غذایی و آشامیدنی نیز برای جابه‌جایی مواد مایع و نیمه مایع استفاده می‌شوند. آنها در دم کردن، تولید لبنیات، بطری سازی و فرایندهای فراوری مواد غذایی کاربرد فراوان داشته و زیاد مصرف می‌شوند.

۶- کاربرد شیر پروانه ای دبل آفست در فراوری شیمیایی

در کارخانه‌های تولید مواد شیمیایی، شیرهای پروانه ای دبل آفست جریان این مواد و سیالات خطرناک را کنترل می‌کنند. آنها قابلیت‌هایی مانند آب‌بندی عالی، مقاومت شیمیایی و دوام مورد نیاز در چنین محیط‌هایی را ارائه خواهند داد که این را می‌توان یکی از مهم‌ترین کاربرد شیر پروانه ای دبل آفست دانست.

۷- صنایع داروسازی و بیوتکنولوژی

کاربرد باترفلای ولو دبل آفست در صنایع دارویی

یک کاربرد شیرهای پروانه ای دبل آفست در صنایع داروسازی و بیوتکنولوژی، به ویژه فرایندهای بهداشتی است. باترفلای ولو دابل آفست در این صنایع برای کنترل مایعات در تولید داروها، واکسن‌ها و سایر محصولات پزشکی استفاده می‌شود.

۸- معادن و مواد معدنی

شیرهای پروانه ای دوگانه حتی در عملیات استخراج و فراوری مواد معدنی هم به کار برده می‌شوند. آنها می‌توانند جریان دوغاب، آب و سایر مایعات درگیر در فرایندهای استخراج، جداسازی و حمل و نقل را کنترل کرده و مواد خالص را به شما تحویل دهند.

سخن پایانی

شیرهای پروانه ای دبل آفست انتخابی عالی برای طیف زیادی از کاربردها هستند. آنها می‌توانند در انواع صنایع مثل سیستم‌های تصفیه و توزیع آب، کارخانه‌های پتروشیمی و سیستم‌های هیدرولیک در تنظیمات صنعتی به دلایل مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. آوان ولو در زمینه تولید و فروش انواع شیر پروانه ای فعالیت دارد و این محصولات را به صورت مستقیم و بدون واسطه به بازار ارائه می‌دهد؛ در نتیجه می‌توانید انواع باترفلای ولو را با بهترین قیمت خریداری کنید.

چرا از شیر پروانه ای دبل آفست استفاده کنیم؟

این نوع شیرهای پروانه ای در مقایسه با سایر انواع شیرها ظرفیت جریان بیشتری را ارائه کرده و تمیز کردن آنها راحت‌تر است؛ به همین خاطر شیرآلات صنعتی پرکاربرد محسوب می‌شوند.

شیرهای پروانه ای دبل آفست باید در کجا نصب شوند؟

این نوع شیرها بهتر است در نقطه اتصال بین منبع آب و اتصالات یا دستگاه نصب شوند تا بیشترین راندمان را داشته باشند.

4.5/5 - (2 امتیاز)
جدیدترین مقالات آوان ولو
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *