کاربرد شیر پروانه ای تریپل آفست

شیرهای پروانه ای تریپل آفست کمتر در معرض خوردگی و فرسودگی و تخریب قرار دارند که همین باعث می‌شود برای کاربردهای خاص، ضد نشتی و آسیب ناپذیر استفاده شوند. اما آیا می‌دانید که شیر تریپل آفست بهترین انتخاب برای کاربردهای مختلف است؟ برای کمک به فهم بهتر این مطلب، در این مقاله از آوان ولو به چند کاربرد شیر پروانه ای تریپل آفست که ناشی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این محصول است و همگی بر ایمنی مطلوب، دوام طولانی مدت و عملکرد قابل اعتماد و دقیق آن‌ها اتکا دارند، می‌پردازیم.

کاربرد شیر پروانه ای تریپل آفست

آشنایی با شیر پروانه ای تریپل آفست

در حالی که یک شیر پروانه ای معمولی باید حتما به طرفین حرکت کند تا جریان سیالات بتوانند عبور کنند، شیر پروانه ای تریپل آفست حرکتی دایره‌ای شکل خواهد داشت. این طراحی به این علت است که در زمان چرخش دیسک و بلند شدن دسته شیر، سیت به هیچ وجه کشیده نشده و هیچ گونه اصطکاکی بین این قسمت‌ها شکل نمی‌گیرد. این طراحی را می‌توان یک مزیت نسبت به شیر پروانه ای معمولی دانست؛ چراکه به دیسک اجازه می‌دهد بدون ایجاد نشتی با سیت در تماس باشد. این نوع شیرهای پروانه ای اغلب برای تحمل فشار و دمای بالا طراحی شده‌اند و عملکرد، نصب و تعمیر آسانی دارند. برای اطلاع از قیمت شیر پروانه ای تریپل آفست و خرید این محصول بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

شیر پروانه ای تریپل آفست لاگ

شیر پروانه ای تریپل آفست دارای سه محور است که یک شکل مخروطی بین سیت و دیسک ایجاد می‌کنند تا شیر عملکرد بهتری را همراه با فشار بالاتر ارائه دهد. در واقع شیر پروانه ای تریپل آفست را می‌توان نوع پیشرفته‌تر هم گروهی خود یعنی، باترفلای ولو دبل آفست دانست که برای کاربردهای بیشتر و سخت‌تری استفاده خواهد شد. سیت آن از متریال سخت بوده و همین موضوع، سایش را به حداقل می‌رساند؛ در نتیجه شیر پروانه ای تریپل آفست را به گزینه‌ای عالی برای کاربردهای متفاوت تبدیل خواهد کرد.

کاربرد شیر پروانه ای تریپل آفست چیست؟

همان‌طور که گفتیم شیر پروانه ای تریپل آفست در حال حاضر پیشرفته‌ترین شیر پروانه ای از نظر فناوری است. این نوع باترفلای ولو برای مصارف زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در زیر برخی از کاربردهای آن آورده شده است:

کار در فشارها و دماهای بالا در پتروشیمی

یکی از قابلیت‌های شیر پروانه ای تریپل آفست، کارکرد در دما و فشارهای بالا است؛ زیرا آب‌بندی بسیار خوبی دارد که حتی در شرایط ناخوشایند هم از بین نمی‌رود. همین طراحی باعث شده باترفلای ولو تریپل آفست تا سال‌ها دوام آورده و با راندمان بالا عمر مفیدی داشته باشد. این مدل شیر پروانه ای با استفاده از استانداردهای بین‌المللی ساخته شده که همین موضوع آن را به یک انتخاب عالی برای انتقال نفت و گاز در پالایشگاه یا پتروشیمی‌ها تبدیل می‌کند.

کاربرد شیر پروانه ای تریپل آفست در پتروشیمی و کارخانه ها

سیستم های ایمنی در کارخانه ها

در حقیقت شیرهای تریپل آفست می‌توانند با توقف سریع و موثر جریان‌های کنترل نشده در این سیستم‌ها، از بلایا و آسیب‌های زیست محیطی در صورت رخداد هر فاجعه یا خرابی جلوگیری کنند. علاوه بر این شیرهای پروانه ای تریپل آفست ضد حریق هستند و به چندین ویژگی ایمنی خودکار ایده‌آل برای استفاده در کارخانه‌های فراوری پتروشیمی مجهزند. پالایشگاه‌های نفت و گاز به دریچه‌های خاموش‌کننده اضطراری نیاز دارند که این شیرها به دلیل داشتن توانایی مقاومت در برابر فشار، دما و خوردگی هر ماده در کارخانه بهترین گزینه برای این کار به حساب می‌آیند.

کاربرد شیر پروانه ای تریپل آفست در نیروگاه

دیگر کاربرد شیر پروانه ای تریپل آفست را در نیروگاه های برق دانست که راه حلی موثر و قابل اعتماد برای انجام این کار محسوب می‌شود. این شیرهای صنعتی با طراحی قوی خود، می‌توانند سیستم‌های فشار بالا را تحمل کرده و در برابر سیالات خورنده مختلف که اغلب در چنین سیستم‌هایی وجود دارند، مقاوم باشند. ساختار منحصر به فرد باترفلای ولو سه محوری، آن را قادر می‌سازد تا در طیف گسترده‌ای از سیستم‌های لوله‌کشی به کار رفته و به طور ویژه به یک انتخاب همه‌کاره برای راه‌اندازی سیستم تولید برق تبدیل شوند. علاوه بر این، شیر تریپل آفست حداقل افت فشار را تضمین می‌کند که هیچ انرژی به خاطر تنظیم ناکارآمد جریان هدر نرفته و در نتیجه هزینه‌های شما تا حد زیادی کاهش می‌یابند.

کاربرد شیر پروانه ای تریپل آفست در نیروگاه ها و دکل های حفاری نفت

دکل های حفاری نفت

دکل‌های حفاری نفت اگر باعث نشت نفت شوند، مطمئناً از دست دادن هزینه‌های گزاف و ایجاد آسیب‌های زیست محیطی زیادی را به دنبال خواهند داشت. به همین خاطر حتما باید برای حفاری ایمن چاه‌ها از تجهیزات پیشرفته‌ای استفاده شود. شیرهای تریپل آفست با داشتن خصوصیاتی مانند حرکت بدون اصطکاک، مکانیزم آب بندی بدون داشتن هیچ نشتی و همچنین مواد فلزی پوشاننده، به اندازه کافی مقاوم شده تا بتوانند بدون توجه به شرایط بد محیط یا خرابی‌های ناشی از سیستم و خطاهای انسانی، از حوادث خطرناک جلوگیری کنند که این خود یکی از مهم‌ترین کاربردهای شیر پروانه ای تریپل آفست به حساب می‌آید.

سخن پایانی

شیرهای پروانه ای تریپل آفست مزایای زیادی نسبت به انواع دیگر دارند که از مهمترین آنها می‌توان به آب بندی بهتر، طول عمر بیشتر و نیاز به نگهداری کمتر اشاره کرد. به خاطر همین مزیت‌ها، باترفلای ولو تریپل آفست به طور گسترده در صنایع مختلف استفاده شده و کاربرد دارد. در این مقاله به بررسی تعدادی از کاربردهای شیر پروانه ای تریپل آفست پرداختیم؛ در صورتی که برای هریک از این کاربردها یا موارد استفاده دیگر نیاز به خرید انواع شیر پروانه ای دارید، با ما در آوان ولو تماس بگیرید.

جهت جریان شیر پروانه ای تریپل آفست در کاربردهای مختلف به چه صورت است؟

این نوع شیرها مجهز به قابلیت آب بندی در دو جهت هستند؛ به همین دلیل در هر جهت قابلیت نصب دارند. با این حال، جهت ترجیحی جریان در شیر با علامت فلش نشان داده شده و اکیدا توصیه می‌شود که شیر به گونه‌ای نصب شود که جریان در جهت فلش باشد.

به چه دلیل شیر پروانه ای تریپل آفست در صنایع مختلف کاربرد دارد؟

مقاومت بالاتر در برابر سایش، بهبود مقاومت در برابر دما و فشار، کاهش اتلاف انرژی و در عین حال تنظیم دقیق نرخ جریان در داخل سیستم لول ‌کشی تعدادی از مزیت‌های شیر تریپل آفست بوده که آن را برای مصارف مختلف مناسب می‌سازد.

4.5/5 - (2 امتیاز)
جدیدترین مقالات آوان ولو
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *